Roznoszenie ulotek

Dział marketingowy

Wśród wszystkich działań marketingowych jednym z bardziej popularnych i powszechnie stosowanych jest bez wątpienia roznoszenie ulotek reklamowych, bowiem w naszym kraju jednak w dalszym ciągu nie mamy żadnego bardziej skutecznego, alternatywnego sposobu przekazu treści reklamowych. Rzecz jasna tutaj trzeba najpierw bardzo starannie określić grupę docelową odbiorców, aby odpowiednio dopasować treść przekazu reklamowego, w celu podniesienia skuteczności działania marketingowego.

Przede wszystkim można tutaj powiedzieć, iż roznoszenie ulotek, jest pewną z form kolportażu materiałów reklamowych, przy czym w tym przypadku zajmujemy się przede wszystkim dostarczaniem ulotek reklamowych prosto do domów potencjalnych klientów, aczkolwiek możemy tutaj przeprowadzić kolportaż adresowy i bezadresowy. Roznoszenie ulotek jest formą kolportażu bezadresowego stosowaną przede wszystkim w przypadku promowania produktów bardzo powszechnych, lub też całych grup produktów, gdzie mamy duży poziom pewności, iż nie trzeba segregować odbiorców reklamy zaś sam jej koszt nie jest na tyle wysoki w rozumieniu jednostkowym, aby przeprowadzać odpowiednie segregowanie odbiorców reklamy na grupy.

Inna formą kolportażu może być wykorzystanie obiektów handlowych i obsługi stoisk reklamowych przez hostessy co także okazuje się bardzo skuteczną metodą, aczkolwiek tutaj materiały reklamowe z reguły trafiają do osób najbardziej zainteresowanych danym rodzajem produktów, które podeszły do stoiska reklamowego i skorzystały z oferty informacyjnej, która wydała się im bardzo atrakcyjna.

Jednym słowem jest to bardzo dobre działanie marketingowe dzięki któremu możemy osiągnąć dość spory poziom skuteczności przekazu reklamowego a to przecież kwestia stosunkowo istotna.

Warto też tu wspomnieć parę słów o badaniach typu tajemniczy klient. Powodzenie przebiegu realizacji badania Mastery Shopping jest jednak w największym stopniu zależne od jakości pracy audytorów. Bardo ważną kwestię stanowi zatem ich właściwy dobór, uwzględniający specyfikę konkretnej placówki poddawanej badaniu.