Bez kategorii

Ciągle nie wystarcza Ci pieniędzy na drobne przyjemności? Musisz ich sobie odmawiać i pozostaje Ci jedynie nadzieja, że Twoja niekorzystna sytuacja kiedyś się odmienieni. Zamiast bierne czekać, zacznij już dziś działać. Istnieje wiele sposobów zarabiania w Internecie, które nie wymagają od Ciebie wiedzy, umiejętności ani doświadczenia. Jednym z nim są ankiety online wypełniane z poziomu panelu internetowego.

Ile można zarobić?

Zarobki w serwisie będą uzależnione od kwestii tego, w ilu badaniach weźmiesz udział. Zaproszenia do ankiet będziesz otrzymywać na podany podczas rejestracji adres mailowy. Aby zwiększyć swoje szanse na jak najwięcej dobrze płatnych ankiet, warto pamiętać o uzupełnieniu danych profilowych oraz uczciwie odpowiadać na pytania. Rzetelność z całą pewnością zostanie doceniona.

Kiedy otrzymam zarobione pieniądze?

Stanie się to w momencie osiągnięcia przez Ciebie minimum punktów potrzebnych do złożenia dyspozycji wypłaty. W przypadku jednego z najlepszych obecnie serwisów Badanie-Opinii.pl, pieniądze otrzymasz maksymalnie w czasie do siedmiu dni.

Czy mogę być pewien, że nie zostanę oszukany?

Obawiasz się, że poświecisz swój cenny czas na wypełnianie ankiet, lecz w ostateczności nikt Cię nie wynagrodzi? Zapobiegnij takiemu ryzyku, weryfikując wcześniej wiarygodność firmy dla której wypełniasz ankiety. Sprawdź w rejestrze KRS czy właściciel portalu jest w tym miejscu wpisany. Najbardziej wiarygodne są strony firm badawczych – najlepiej takich, które działają na rynku od wielu lat. W takim przypadku możesz być pewien nie tylko uczciwości, lecz także częstych zaproszeń do uczestnictwa w badaniach?

Wypełniaj ankiety z dowolnego miejsca i urządzenia

Rzadko spędzasz czas w domu i obawiasz się, że z tego powodu będziesz miał mocno ograniczone możliwości zarabiania na wypełnianiu płatnych ankiet. Na szczęście istnieje nie jeden panel konsumencki, który pozwala na obsługę z poziomu aplikacji na urządzeniu mobilnym. Dzięki temu przestają istnieć jakiekolwiek bariery. Wypełniasz ankiety kiedy chcesz, gdzie chcesz i zwiększasz swoje szanse na błyskawiczne osiągnięcie minimum do wypłaty.

Dlaczego warto być uczestnikiem panelu internetowego?

Profity finansowe to nie jedyny powód. Możesz jednocześnie mieć realny wpływ na rozwój marek, z których produktów codziennie korzystasz. Twoje zdanie zostanie wzięte pod uwagę, a Ty zostaniesz wynagrodzony za poświęcony czas.

Podsumowanie

Nie przegap więc prostej szansy na to, aby osiągać dodatkowy dochód. Wreszcie nie zabraknie Ci pieniędzy na drobne przyjemności. Wypełniaj ankiety online, wymieniaj punkty na złotówki, zlecaj wypłatę i po siedmiu dniach środki znajdą się na Twoim rachunku bankowym. To naprawdę takie proste.

Badania satysfakcji klientów online

Bez kategorii

Skuteczne poznanie potrzeb, myśli i oczekiwań naszych klientów ma zwykle ogromne znaczenie w kontekście pomyślnego prowadzenia biznesu. Nie inaczej jest w przypadku przedsiębiorstw działających w Internecie, a skutecznym narzędziem umożliwiającym pozyskanie tych informacji pozostają aplikacje do ankiet.

O ankietowaniu użytkowników

Niezależnie od tego, czy prowadzisz sklep internetowy, czy też oferujesz za pośrednictwem Internetu jedynie usługi, twoim celem powinno być prowadzenie biznesu w maksymalnie efektywny sposób, unikając niepotrzebnych strat. O rozmiarze tych ostatnich bardzo często przesądzają zaś relacje z klientami i ich zadowolenie z przeprowadzonych transakcji. Monitorując za pomocą ankiet poziom satysfakcji naszych użytkowników uzyskujemy znaczną ilość informacji, które możemy (i powinniśmy) następnie wykorzystać do usprawnienia funkcjonowania naszego biznesu.

Ujawnienie mocnych i słabych stron

Nawet doświadczony przedsiębiorca nie zawsze jest w stanie dostrzec wszystkie słabe punkty prowadzonej przez siebie firmy. Bardzo często mogą je wskazać sami klienci, poproszeni o wypełnienie kwestionariuszy za pośrednictwem programu do ankietyzacji. Co więcej, zdarza się w ten sposób pozyskać unikalne informacje, wyjątkowe dla konkretnej branży. Badania satysfakcji klientów to zatem niepowtarzalna szansa dla każdej firmy.

Opracowywanie informacji

Skutecznie zaimplementowany program do ankietyzacji może w dłuższym okresie zebrać znaczną ilość danych o poziomie zadowolenia naszych klientów. Naturalnym tego następstwem jest oczywiście chęć ich opracowania i wysunięcie z nich trafnych wniosków. Większość dostępnych na rynku aplikacji do ankiet wyposażona jest w odpowiednie narzędzia, dzięki którym interesujące nas raporty mogą zostać przygotowane w sposób w pełni automatyczny.

Warto w tym miejscu obalić pewien popularny mit, związany z pozyskiwaniem danych o zadowoleniu klientów – do większości popularnych zastosowań z pewnością nie wystarczy pojedyncze, jednorazowe badanie. Powinniśmy systematycznie prosić użytkowników odwiedzających nasze strony o wypełnianie kwestionariuszy, dzięki czemu otrzymamy pełniejszy obraz ich potrzeb i oczekiwań. Nie bez znaczenia pozostaje także możliwość porównywania danych zebranych w różnych okresach – czy to ze względu na wprowadzone przez nas w międzyczasie zmiany, czy też z uwagi na zmieniające się trendy.

Online i offline

Aplikacje do ankiet można również wykorzystać do badania opinii o innych naszych usługach, z których korzystają ankietowani przez nas internauci – sprawdzimy w ten sposób choćby poziom zadowolenia z przeprowadzonej rozmowy na infolinii czy z niedawnej wizyty w należącym do nas sklepie stacjonarnym.

Analiza konkurencji pomoże Ci być o krok do przodu

Bez kategorii

Czy zdajesz sobie sprawę z tego, że sukces Twojego przedsiębiorstwa jest w ogromnym stopniu uzależniony do działań podejmowanych przez podmioty konkurencyjne. Co z tego, że sam zainwestujesz ogromne środki w promocję czy opracowywanie nowych patentów, jeżeli inna firma zrobi to szybciej i lepiej od Ciebie. Wtedy możesz stracić swoich obecnych Klientów, a także możliwość pozyskania nowych w przyszłości. Jakie zatem jest rozwiązanie w takiej sytuacji? Odpowiedź na to pytanie uzyskasz dzięki lekturze naszego artykułu.

W jaki sposób przebiega realizacja analizy konkurencji?

Główną metodą stosowaną w procesie realizacji analizy rynku konkurencyjnego jest desk research. Mamy w tym przypadku do czynienia z analizą danych zastanych, które były już dostępne przed rozpoczęciem projektu badawczego. Do źródeł poddawanych analizie można zaliczyć między innymi:

– informacje przekazywane w branżowej prasie,

– dyskurs publiczny,

– dane z raportów z przeprowadzonych badań i analiz rynku,

– biuletyny,

– publiczne bazy przetargów,

– ustawy prawne i ich nowelizacje, wpływające na rozwój lub regres w określonej branży,

– strony internetowe i katalogi produktów należących do konkurencyjnych podmiotów,

– informacje pozyskiwane dzięki uczestnictwu w branżowych targach oraz eventach.

Badania z udziałem uczestników rynku

Kiedy już uda się pozyskać kompletne dane z analizy rynku, pora wówczas na przeprowadzenie badania w formie wywiadów kwestionariuszowych. Zaprasza się do nich zwykle faktycznych klientów, producentów, dystrybutorów czy ekspertów posiadających wiedzę na temat procesów mających miejsce w danym segmencie rynkowym.

Jakie korzyści można zyskać?

Zastanawiasz się jednak, czy analiza konkurencji nie będzie jedynie sztuką dla sztuki? Taka sytuacja nie powinna mieć miejsca, jeżeli podejmiesz współpracę z doświadczoną agencją badawczą. Współpraca z nią pozwoli Ci przełożyć wnioski z analizy na konkretne korzyści biznesowe. Przede wszystkim zyskasz szansę na:

– rozpoznanie wiarygodności biznesowej kontrahentów,

– identyfikację własnej pozycji rynkowej na tle konkurencji,

– trafne przewidywanie trendów w określonym segmencie rynkowym,

– właściwie planowanie przyszłych działań,

– wzrost zysków ze sprzedaży,

– naśladowanie sprawdzonych rozwiązań stosowanych przez konkurencję,

– unikanie błędnych decyzji na podstawie analizy niewłaściwych działań podmiotów konkurencyjnych.

Podsumowanie

Możesz więc już wkrótce zyskać sporą przewagę nad swoją konkurencją. Uda Ci się to pod warunkiem, że zlecisz sprawdzonej firmie badawczej zadanie realizacji analizy otoczenia konkurencyjnego.

Elektroniczna Dokumentacja Medyczna – jakie korzyści przynosi?

elektroniczna dokumentacja medyczna

Postępująca technicyzacja społeczeństwa sprawia, że wiele sfer życia przenosi się do świata wirtualnego. W przypadku bankowości czy też komunikacji miejskiej zmiany są bardzo wygodne, kolejnym krokiem są zmiany w przestrzeni ochrony zdrowia i digitalizacji dokumentacji pacjentów.

Medyczna dokumentacja papierowa

 
Nie da się ukryć, że z roku na rok maleje znaczenie dokumentacji prowadzonej w formie papierowej. Szybki rozwój nowych technologii pociąga za sobą zmiany, które skupiają się na automatyzacji wielu procesów. Ręcznie pisane dokumenty powoli ustępują miejsca elektronicznym. Tak dzieje się w branży medycznej. Chociaż obowiązek pełnego wdrożenia e-Dokumentacji medycznej przybliża się z dnia na dzień, zmiany nadal budzą obawy, co skłania do refleksji na temat korzyści, jakie niesie Elektroniczna Dokumentacja Medyczna.
 

Przyczyny obaw

 
Rzeczy nowe i nieznane budzą niepokój. Nietrudno zatem dziwić się początkowemu nastawieniu zarówno personelu służby zdrowia, jak i pacjentom, którzy nie znają zaprowadzanych zmian. Pojawiły się ponadto obawy o bezpieczeństwo danych osobowych wprowadzanych do Elektronicznej Dokumentacji Medycznej, dostęp do informacji wrażliwych przez osoby do tego nieupoważnione czy możliwość uszkodzenia nośników, na których zgromadzono e-Dokumentację medyczną.

Z czasem okazało się, że Elektroniczna Dokumentacja Medyczna wymaga odpowiednich narzędzi – oprogramowania do:

  • zapewnienia pełnej ochrony danych,
  • możliwości zmiany i edycji informacji o pacjencie,
  • szybkiemu wystawianiu e-Recept obowiązkowo od 08.01.2020 r. (nawet w kilkanaście sekund),
  • błyskawicznemu wystawianiu e-Zwolnień (obowiązkowo od 01.12.2018 r.) i wysyłaniu ich do pracodawcy,
  • prowadzeniu kompleksowej kartoteki pacjenta wraz z możliwością stworzenia karty wizyty lekarskiej dopasowanej do specjalizacji,
  • wysyłki SMS do pacjenta z przypomnieniem o wizycie,
  • prowadzenia magazynu leków i produktów medycznych,
  • połączenia z drukarką fiskalną i wprowadzenia rejestracji opłat za wizyty,
  • połączenia ze znanym portalem do rejestracji ZnanyLekarz.pl oraz Google Calendar,
  • intuicyjnego wpisywania leków z szerokiej bazy,
  • możliwości szybkiego wpisywania nazw i kodów chorób z bazy ICD-9/10,
  • stworzenia własnej strony WWW wraz z e-Rejestracją dla pacjentów.

Nowy porządek w ochronie zdrowia

 
System opierający się na automatycznym obiegu dokumentów w wielospecjalistycznej klinice czy prywatnym gabinecie gwarantuje sprawną organizację pracy personelu medycznego. Tym samym Elektroniczna Dokumentacja Medyczna pomaga utrzymać porządek administracyjny w placówce, co przekłada się na wiele innych korzyści. Łatwy dostęp do aktualnych i archiwalnych informacji medycznych mogą mieć nie tylko lekarze, ale również pracownicy, opiekunowie medyczni, pielęgniarki czy też położne. Ułatwia to konsultacje, trafne diagnozowanie i podjęcie odpowiedniej terapii pacjenta.
 

Mniej błędów

 
Ręcznemu sporządzaniu dokumentacji towarzyszyły często pośpiech, który zdecydowanie obniżał jej wartość. Chodziło nie tyle o większe ryzyko popełnienia błędu, co o czytelność zapisu, a nawet brak czytelności. Błędne odczytanie recepty czy też brak ręcznego podpisu generował problemy zarówno dla placówki medycznej, jak i pacjenta. Z pomocą pojawiła się e-Dokumentacja medyczna Medfile® EDM, którą ze względu na przejrzystość jest czytelna i zrozumiała dla każdego.
 

Bez obaw – czas na komfortowe rozwiązanie

 
Nie ulega wątpliwości, że wdrożenie dokumentacji w postaci cyfrowej przynosi wiele pozytywnych zmian. Podnosi komfort pracy personelu, przyspieszając wykonywanie takich czynności jak generowanie sprawozdań, rejestrowanie pacjentów na wizyty czy tworzenie potrzebnych dokumentów. Sprawna obsługa pacjentów umożliwia szybkie postawienie diagnozy. Nowy system obiegu dokumentacji pozwala zaoszczędzić czas i miejsce. Nie ma potrzeby wydzielania osobnych pomieszczeń w placówce na przechowywanie papierowych kartotek, a w nowoczesnym systemie Medfile® EDM także nie ma konieczności generowania dodatkowego miejsca na serwery, na których przechowywane będą elektroniczne informacje o pacjentach.

Aplikacje medyczne – działanie w trakcie prowadzenia przychodni

elektroniczna dokumentacja medyczna

Aplikacje medyczne na potrzeby ośrodków zdrowia
Elektroniczna Dokumentacja Medyczna wdrożona wraz z odpowiednim programem do jej obsługi może doskonale zoptymalizować codzienną pracę personelu medycznego. Prowadząc dużą przychodnię lub wielospecjalistyczną praktykę lekarską potrzebujesz odpowiedniego narzędzia, dzięki któremu czas przeznaczony na wypełnianie dokumentacji medycznej można będzie znacznie skrócić, jak również usprawnić proces wypełniania dokumentacji pacjentów.
 

Aplikacje medyczne na potrzeby ośrodków ochrony zdrowia

 
Prowadzenie przychodni prywatnej lub kliniki to duże wyzwanie. Zarówno z punktu widzenia medycznego, jak i administracyjnego należy rozdzielić wiele zadań. Personelowi należy zapewnić dobre warunki pracy, a pacjentom komfort usług leczenia. Należy także wziąć pod uwagę bezpieczeństwo danych pacjentów i szybki przepływ informacji medycznych zgodnych z narzuconymi przez Ministerstwo Zdrowia wymogami.
 
Aktualnie niewiele placówek decyduje się zarządzać wszystkimi zadaniami placówki ręcznie i „na papierze”, grozi to dostaniem się dokumentacji medycznej w niepowołane ręce bądź jej zniszczeniem, intuicyjne aplikacje medyczne, tj. Medfile® EDM wspomagają procesy administracyjne, dzięki czemu łatwiej rozporządzać zadaniami personelu.
 

Przejście na zaawansowane systemy

 
Dziś aplikacje medyczne to absolutna podstawa, bez której coraz trudniej sobie wyobrazić funkcjonowanie jakiejkolwiek placówki służby zdrowia.

Rozbudowane moduły aplikacji webowej Medfile® EDM przeznaczone zarówno dla małych gabinetów prywatnych, jak i wielospecjalistycznych dużych placówek pozwala m.in na:

  • samodzielną rejestrację wizyt przez pacjentów poprzez stronę WWW,
  • integrację z platformą P1 i P2, przez co możliwe jest wystawienie: e-Recepty: Rp, Rpw, Recepturowe (01.12.2018 r.), e-Zwolnienia, (od 08.01.2020 r.), e-Skierowania (w najbliższym czasie),
  • wysyłanie powiadomień SMS do pacjentów przed zbliżającą się wizytą,
  • połączenie z drukarkami fiskalnymi i możliwością realizacji opłat w formie gotówkowej i bezgotówkowej,
  • zarządzanie grafikami lekarzy wraz z możliwością planowania urlopów, wyjazdów na konferencje i inne nieobecności,
  • tworzenie wystandaryzowanych kart wizyt oraz dostęp do specjalistycznych diagramów: stomatologicznego, fizjoterapeutycznego, pediatrycznego, ortopodologicznego, medycyny estetycznej,
  • kontrolę nad magazynem leków i produktów medycznych,
  • połączenie z systemem WFirma.

Dlaczego aplikacje medyczne są tak pomocne?

 
Aplikacje medyczne w ochronie zdrowia to milowy krok w pracy placówek medycznych. Dzięki nim praca staje się o wiele prostsza. Aplikacje medyczne pozwalają na to, aby każda informacja na temat pacjenta wprowadzana była do systemu komputerowego szybko i intuicyjnie. Dzięki nim każdy lekarz w danej placówce może bez trudu uzyskać istotne dane na temat konkretnego pacjenta. Jest to szczególnie ważne wówczas, gdy z różnych powodów pacjent nie zawsze trafia do tego samego specjalisty.
 

Rejestracja w Medfile® EDM

 
Rejestracja medyczna w systemie Medfile® EDM optymalizuje także pracę osób rejestrujących. Za pomocą kilku kliknięć można bez trudu zarejestrować danego pacjenta do lekarza. Rejestrator widzi czy do danego specjalisty są jeszcze wolne miejsca w konkretnym dniu. Aplikacja medyczna kontroluje, aby pacjenci nie byli zapisywani na tą samą godzinę. Pozwala to uniknąć wielu nieporozumień.
 

Obsługa zaawansowanych systemów dla każdego

 
Medfile® EDM i innego rodzaju aplikacje medyczne, dla gabinetu dostępne w służbie zdrowia są konstruowane tak, aby bez trudu poradziły sobie z ich obsługą nawet te osoby, które na co dzień nie korzystają z komputera. Wszystko odbywa w prosty sposób. System ostrzega przed ewentualnymi błędami i uniemożliwia zapisanie niepoprawnych danych. W efekcie nie trzeba obawiać się, że z powodu słabej znajomości komputera przysporzy się kłopotów placówce medycznej.
 

Wybierz odpowiednią aplikację

 
Obecnie wybór programów do obsługi placówek służby zdrowia jest duży. Ich tworzeniem zajmują się specjalistyczne firmy z branż IT, które dysponują rozległą wiedzą informatyczną we współpracy ze specjalistami medycyny. Dzięki temu eksperci są w stanie stworzyć program idealnie odpowiadający potrzebom placówek medycznych. Wszystko po to, aby praca w przychodniach czy klinikach przebiegała szybciej, a pacjenci byli diagnozowani sprawniej, mogli być zadowoleni z usług oferowanych przez swoich lekarzy.

Usługi badawcze dla rynku farmaceutycznego

Dział marketingowy

 

Healthcare market research

Wydaje się, że rynek farmaceutyczny skrywa w sobie niemalże nieograniczone możliwości dla przedsiębiorstw, które chcą tworzyć i z powodzeniem sprzedawać produkty. Przecież wyroby medyczne są potrzebne niemalże każdemu człowiekowi, można zatem powiedzieć, że popyt na nie nigdy się nie skończy.

Jest w tym sporo racji, ale trzeba pamiętać, że firmy działające na tym rynku nie mają prostego zadania. Jest to dość specyficzna branża, w której preferencje klientów mogą zmieniać się bardzo dynamicznie. Z tego powodu podmioty takie powinny korzystać z wszelkiej możliwej pomocy, ułatwiającej planowanie działań biznesowych. W tym celu wykonuje się badania rynku farmaceutycznego.

Healthcare market research – badania dla farmacji

Przeprowadzenie badań rynku farmaceutycznego na pierwszy rzut oka jest bardzo proste. Wystarczy przecież bliżej zapoznać się z preferencjami pacjentów aby wiedzieć, w jakie działania warto inwestować. W rzeczywistości jednak rynek ten składa się z bardzo wielu odmiennych elementów, a skuteczny przedsiębiorca musi pamiętać o wszystkich z nich.

Healthcare market research faktycznie w pierwszej kolejności opiera się na poznaniu preferencji klientów. Bada się tu jednak nie tylko ich oczekiwania, ale również zwyczaje. Niektórzy ludzie na przykład chętnie kupują lekarstwa przy najmniejszych dolegliwościach, inni robią to z kolei dopiero wtedy, kiedy czują się naprawdę źle.

Przy przeprowadzaniu takich badań trzeba brać pod uwagę również to, że duży wpływ na sprzedaż leków mają lekarze i farmaceuci. To właśnie lekarze przepisują pacjentom konkretne specyfiki oraz polecają te, które dostępne są bez recepty. Badania rynku trzeba zatem przeprowadzać nie tylko pod kątem preferencji pacjentów, ale także lekarzy.

Istotną kwestią przy badaniu rynku jest oczywiście cena leku. W tym przypadku dochodzą jeszcze refundacje niektórych specyfików przysługujące pacjentom w poszczególnych sytuacjach.

Rozbudowany rynek, wielki potencjał

Jak widać, profesjonalne przeprowadzenie healthcare market research wymaga uwzględnienia wielu czynników, które kształtują ten rynek. Dodatkową trudnością jest przygotowanie odpowiednich działań marketingowych. Niektóre leki w ogóle nie mogą być reklamowane w naszym kraju, inne wymagają z kolei dość specyficznego podejścia.

Mimo wszystkich tych trudności, w rynku farmaceutycznym tkwi ogromny potencjał. Przy dobrym przygotowaniu działań i wprowadzeniu produktu na rynek w umiejętny sposób producent może oczekiwać naprawdę wielkich zysków. Popyt na dobre leki i suplementy jest bardzo wysoki i nic nie wskazuje, aby miało się to zmienić.

Organizacja badań obserwacyjnych

Dział Badawczy

Z każdym rokiem przybywa realizowanych badań obserwacyjnych, klinicznych, edukacyjnych i epidemiologicznych. Nie tylko są one przeprowadzane dla firm komercyjnych i koncernów farmaceutycznych, lecz także ich realizacją zajmują się niekomercyjne, publiczne ośrodki naukowe. Wszystkie badania posiadają bardzo zbliżone do siebie etapy przygotowawcze oraz realizacyjne. Proces przygotowawczy badania obserwacyjnego rozpoczyna się określeniem dokładnej próby badawczej, czasu trwania badania, przygotowania metodologii badawczej. Kolejnym krokiem jest zawiązanie ścisłej współpracy z jednostką medyczną, a firmą badawczą, w celu realizacji badania obserwacyjnego. Właściwe badanie przeprowadza się z udziałem grup respondentów w klinice lub szpitalu. Końcowymi etapami procesu jest m.in. przygotowanie danych do analizy statystycznej, medycznych analiz statystycznych, a następnie opracowanie raportu końcowego z wyłonieniem najistotniejszych wniosków na przyszłość.

Realizacja badań obserwacyjnych

Tylko profesjonalne agencje badawcze są w stanie zagwarantować właściwie prowadzenie badań obserwacyjnych. Cały proces badań marketingowych, obserwacyjnych, edukacyjnych, epidemiologicznych czy klinicznych. Dzięki swemu doświadczeniu, posiadają szeroką ofertę dostosowaną do indywidualnych potrzeb swoich klientów. Przed wyborem konkretnej firmy badawczej, warto zwrócić uwagę na doświadczenie i referencje nie tylko ogółu, lecz także pojedynczych pracowników działu IT, zespołu badawczego oraz analityków. Dzięki takim zabiegom oferta dostosowywana jest zarówno do ogromnych koncernów farmaceutycznych, jak i małych firm medycznych, co z kolei prowadzi do otrzymania rzetelnych wyników badań. Specjaliści z doświadczeniem w analizach bioinformatycznych oraz biotechnologicznych potrafią połączyć pracę komercyjną z naukową dla osiągnięcia sukcesu.

Realizacja badań klinicznych a realizacja badań obserwacyjnych

Badania kliniczne i badania obserwacyjne różnią się w jednej kluczowej kwestii. Pierwsze z nich prowadzi się dopiero po stworzeniu leku, lecz przed jego wprowadzeniem do obiegu. Badania kliniczne polegają na sprawdzeniu w jaki sposób ów lek działa, czy nie szkodzi badanym, na jaką grupę badanych działa najlepiej. Warto podkreślić, że badania prowadzi się nie tylko na chorych, ale także na zdrowych respondentach. W zależności od tego jaki jest wpływ na grupę kontrolną, wtedy wprowadza się na rynek dany lek lub nie. Badania obserwacyjne natomiast prowadzone są w czasie trwania leczenia. Realizuje się je po wprowadzeniu leku w obieg, w celu sprawdzenia, czy działa tak jak w fazie testów klinicznych, czy może występują skutki uboczne, po których należy go odstawić. W trakcie badań obserwacyjnych oceniana jest skuteczność terapii, rodzaje niepożądanych zdarzeń oraz czynniki ryzyka. Kluczową różnicą jest także kwestia finansowa, ponieważ drugi rodzaj badań jest znacznie tańszy niż pierwszy, a także nie zajmuje tyle czasu.

Profesjonalne analizy statystyczne dla medycyny

Dział Badawczy, Dział bazodanowy

Każda firma medyczna czy farmaceutyczna wcześniej czy później napotyka na problem związany z możliwością przetworzenia ogromnej ilości danych pochodzących z prowadzonych przez nie badań klinicznych, epidemiologicznych, obserwacyjnych i edukacyjnych. Badania te są nieodzowną częścią rozwoju tych przedsiębiorstw, wręcz niezbędnym ich elementem, jednak oczywiste jest, że im bardziej firma się rozwija, im więcej badań prowadzi, tym więcej danych trafia do niej do przetworzenia. To może spowodować zbytnie obłożenie działu statystyk i analiz. Odpowiedzią na ten problem jest oferta najlepszych firm badawczych. Zwykło się uważać, że zajmują się one badaniami rynku i opinii, ale to błędne myślenie. Już od wielu lat w ich ofercie można znaleźć obsługę medycznych i farmaceutycznych projektów badawczych, ze szczególnym uwzględnieniem statystyki medycznej.

Istotność planu analizy statystycznej

Z uwagi na dużą różnorodność ośrodków zlecających badania (uniwersytety medyczne, centralne jednostki naukowe, średnie i duże firmy, a także międzynarodowe korporacje), analitycy z najlepszych agencji badawczych muszą dostosować swoją ofertę do ich specyfiki. Inne potrzeby mają bowiem uczelnie, a inne biznes. Ten sam jest jednak cel prowadzenia badań i analiz – wprowadzenie na rynek medyczny nowych, lepszych rozwiązań, procedur i leków dla oczekujących na to pacjentów. Prowadzące do tego analizy statystyczne są zatem niezwykle istotne. Planuje się je wraz z całym procesem badawczym, od początku uwzględniając jaką postać mają mieć dane, baza danych, jakie testy mają zostać wykonane, jakie będzie trzeba skonstruować modele. Podstawowym elementem jest plan analizy statystycznej (inaczej SAP), określenie próby, jej randomizacja i oczywiście postawienie hipotez na podstawie sformułowanych celów badania.

Przetwarzanie danych

Właściwie zaplanowany i przeprowadzony proces badawczy dostarczy niezbędnej ilości danych wstępnie już przygotowanych do obróbki. Trafią one do wyspecjalizowanego w medycznych analizach statystycznych dla medycyny działu firmy badawczej. Wśród jego pracowników muszą znajdować się eksperci w dziedzinach takich jak bazy danych, oprogramowanie bazodanowe, pakiety statystyczne, bioinformatyka, matematyka stosowana. Stosują oni najnowocześniejsze rozwiązania programistyczne i bazodanowe, korzystając z już sprawdzonych narzędzi (SPSS, R) bądź też programując niezbędne narzędzia w najpopularniejszych językach programowania. Dzięki temu możliwe jest przeprowadzenie analiz takich jak proste statystyki opisowe, porównawcze, ale też bardziej zaawansowane, poczynając od korelacji i regresji, aż po analizy przeżycia. Na każdym etapie dane i analizy sprawdzane są co najmniej dwustopniowo, by zagwarantować ich rzetelność. Na koniec powstają raporty statystyczne i medyczne opracowania statystyczne, wydatnie przyczyniające się do rozwoju firmy, która zleciła opracowania statystyczne.

Płatne ankiety online

Dział Badawczy, Dział marketingowy

W badaniach rynku i opinii firmy badawcze wykorzystują nie tylko metody jakościowe, jak mystery shopping (tajemniczy klienta), IDI (indywidualne wywiady pogłębione), FGI (zogniskowane wywiady grupowe), czy case studies, ale też ilościowe, jak ankiety telefoniczne CATI, ankiety wspomagane komputerowo CAPI i badania internetowe CAWI. W związku z niskimi kosztami i stosunkowo krótkim czasem realizacji te ostatnie zdobywają coraz większą przewagę nad pozostałymi. Oprócz zalet mają jednak pewien minus – agencja badawcza musi posiadać bardzo dużą sieć respondentów, by efektywnie wykonywać ankiety internetowe. Właśnie dlatego, w celu zachęcenia internautów do wypełniania ankiet są to płatne ankiety.

Najprostszy sposób na zarabianie pieniędzy przez Internet

Badania CAWI mogą kojarzyć się z badaniami na małych grupach, np. urząd chce sprawdzić zadowolenie petentów z obsługi albo firma chce poznać opinie swoich kontrahentów. Jednak coraz częściej wykonuje się przy ich pomocy badania marketingowe na dużych, ogólnopolskich próbach. Płatne ankiety dają firmom badawczym gwarancję, że ankiety internetowe zostaną uzupełnione, a internauci w ten sposób mają możliwość dorobienia do pensji czy po prostu zdobycia nowego doświadczenia. Okazuje się bowiem, że w zasadzie nie ma prostszego sposobu na to skromne dorabianie – siedzimy w domu, o dowolnej porze, po prostu kiedy i gdzie chcemy, wypełniamy ankietę. Paneliści zawsze wcześniej otrzymują informacje o tym, do kiedy aktywna jest dana ankieta, jak długo będzie się ją wypełniać, ile punktów można za nią otrzymać, czy można wypełniać ja w częściach itp.

Ankiety internetowe

Zarabianie przez Internet poprzez wypełnianie ankiet, jak widać, jest przyjazne, proste i zachęcające. Same ankiety dotyczą bardzo różnych tematów związanych z rynkiem i marketingiem. Każda z nich może przynieść coś nowego, za każdym razem wypełniając ankiety za punkty i nagrody można się czegoś nauczyć. Zdarza się, że paneliści są tak zainteresowani tematyką badawczą, że rozpoczynają pracę w firmie badawczej, dla której wypełniali ankiety. A więc może to być pewna ścieżka kariery. Większość jednak pozostaje przy płatnych ankietach internetowych. Wypełnianie ankiet online to naprawdę świetny sposób na zarabianie przez Internet.

Płatne ankiety w badaniu opinii

Kluczową sprawą dla firmy badawczej, ale i samych panelistów, jest jak najszersze uzupełnienie profilu panelisty. Są w nim zawarte informacje, dzięki którym kwalifikuje się uczestników do kolejnych badań i wysyła się im zaproszenia mailowe do udziału w płatnych ankietach. Przede wszystkim trzeba więc uzupełnić dane osobowe, jak imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu. Następnie wielkość miejscowości zamieszkania i zamieszkiwane województwo. Dopiero po tym należy pochylić się nad pytaniami o zainteresowania i zwyczaje. Nie należy natomiast ufać panelom, w których zadawane są pytania o dane wrażliwe. Nigdy nie można udostępniać w nich np. numeru dowodu osobistego.

Gama rozwiązań informatycznych

Dział Badawczy, Dział bazodanowy, Dział marketingowy

Oprogramowanie szyte na miarę jest niczym innym jak po prostu gamą rozwiązań tworzonych w indywidualny sposób. Takie rozwiązanie zaspokaja potrzeby klientów, gdyż dostosowywane jest do ich potrzeb. Programy szyte na miarę najczęściej tworzy się na specjalne zamówienie, po wcześniejszej analizie wymagań i potrzeb przedsiębiorstwa zlecającego ich stworzenie.

Czym jest aplikacja bazodanowa?

Głównym zadaniem programu dla firmy jest spełnianie kryteriów wyznaczanych przez managerów firmy, w taki sposób, aby zminimalizować nie tylko cenny czas pracowników, lecz także obniżyć koszty związane z wykonywaniem czynności uciążliwych czy zarządzania firmą. Aby można było mówić o aplikacji dedykowanej, należy cały program zaplanować od początku i w odpowiedni sposób dostosować go do specyficznych działań firmy. Warto podkreślić, że programy na zamówienie się nie powtarzają, ponieważ każda firma posiada inne, specyficzne cechy. Pomimo ogólnego podobieństwa i działania na tym samym rynku i tej samej branży, przedsiębiorstwa się od siebie różnią i to sprawia, że najlepszym rozwiązaniem jest stworzenie indywidualnego systemu informatycznego.

Dlaczego aplikacje dla firm są warte uwagi?

Wiele różnych czynników składa się na sukces danego przedsiębiorstwa. Efektywna praca wewnątrz firmowych zespołów zadaniowych, odpowiednia komunikacja z otoczeniem to tylko niektóre czynniki wpływające na rozwój firmy. By się rozwijać, a co za tym idzie odnieść sukces, stosuje się tworzenie oprogramowania komercyjnego. Powszechnie wiadomo, że tylko firma zarządzana w efektywny sposób ma szansę zaistnieć na rynku. Niekwestionowaną pomocą stał się Internet oraz nowoczesne technologie, dzięki którym tworzy się systemy dla firm. Zapewniają one dużo sprawniejszą komunikację wewnątrz firmy oraz poprawę jakości w kontaktach zewnętrznych, czyli z klientami i kontrahentami. Aplikacje dedykowane są profesjonalnym połączeniem wiedzy klienta i jego wymagań z doświadczeniem analityków, zajmujących się na co dzień automatyzacją i optymalizacją wszystkich procesów biznesowych, które przekładają się na sprawniejsze działanie firmy. Jak już wcześniej wspomniano, by aplikacja odpowiadała firmie, ważne jest by została stworzona od podstaw. Każdy jej element powinien zostać zaprogramowany z największą starannością. Niedopuszczalne jest skopiowanie programu dla firmy, ponieważ wtedy zwiększa się ryzyko, że ów program nie będzie działał w prawidłowy sposób.

Cykl tworzenia oprogramowania szytego na miarę

Podejmując się zadania stworzenia programu szytego na miarę dla danej firmy, warto rozpocząć od dokładnej analizy, jaka jest aktualna sytuacja w firmie oraz jakie są jej potrzeby. Później tworzone jest prototypowanie wstępne, czyli jeszcze lepsze rozeznanie się w analizie problemowej przedsiębiorstwa. Po fazie prototypowania funkcjonalnego, następuje faza testów, czyli sprawdzenia czy wszystko działa jak powinno. Jeśli wszystko sprawnie funkcjonuje następuje wdrożenie programów dla firm. Ważnym jest, by pracownicy przeszli szkolenie w jaki sposób korzystać z aplikacji. Ostatni etap to rozwój aplikacji w firmie.