Rynek medyczny

Dział Badawczy

Wartość rynku medycznego w Polsce stale rośnie, a co za tym idzie, rośnie też liczba podmiotów wchodzących na rynek. Aby utrzymać się w ścisłej czołówce, wiele dużych koncernów medycznych poszło w ślady wiodących przedstawicieli innych branż i rozpoczęło rozwijanie własnych działów badań marketingowych. Badania rynku medycznego pomagają poprawnie określić stan firm konkurencyjnych, rozpoznać stosowane przez nie strategie a także przejąć najskuteczniejsze struktury działania. Dzięki badaniom rynku medycznego można zidentyfikować odpowiedni poziom cenowy dla planowanych do wprowadzenia do aptek produktów. Szeroki zakres możliwości badań rynku medycznego z pewnością pozwala na różnorodne ich zastosowania.

Specjalizacja i doświadczenie

Realizacje w zakresie badań rynku farmaceutycznego oferowane są przez rozmaite firmy badawcze. Planując kampanię warto zapoznać się dogłębnie ze stronami internetowymi firm badawczych, których udział w początkowej i końcowej fazie programu będzie niezbędny. Istotne jest, żeby wśród rozważanych kandydatów na realizatora badań rynku medycznego uwzględnione były takie kryteria jak doświadczenie i specjalizacja. Firmy o wysokim stopniu wyspecjalizowania w analizach dla rynku medycznego posiadają zwykle własne oprogramowanie, niezbędne w badaniach prowadzonych dla rynku medycznego, co okaże się szczególnie istotne w przypadku badań realizowanych za pośrednictwem lekarzy, na przykład badań skuteczności i popularności nowych produktów farmakologicznych. Doświadczenie w prowadzeniu tego typu badań z pewnością korzystnie wpływa na relacje z realizatorem usług badania rynku medycznego – skomplikowanie wewnętrzne systemu opieki oraz liczne obwarowania prawne wokół tego rynku z pewnością mogą dostarczać zarówno trudności interpretacyjnych, jak i być przyczyną niedomówień a w konsekwencji braku płynności we współpracy zamawiającego z wykonawcą usługi badawczej.

Metodologia badań rynku medycznego

Metody realizacji badań rynku medycznego wykorzystują metodologię wypracowaną przez nauki społeczne oraz statystykę. Wykorzystywane w poszczególnych realizacjach techniki pomiaru oraz interpretacji wyników różnią się w zależności od celu i charakteru zlecanego badania dla rynku medycznego. Zasadniczo badania tego typu obejmują trzy grupy respondentów. Są to pacjenci/klienci aptek, pracownicy podmiotów medycznych – lekarze, ale także fizjoterapeuci, pielęgniarki i rejestratorzy medyczni – oraz pracownicy aptek (zarówno magistrzy farmacji, jak i technicy farmacji). Dotarcie do pracowników instytucji związanych z rynkiem medycznym jest niełatwym zadaniem. Zwykle są to osoby zajęte, tłumaczące się brakiem czasu, co znacznie utrudnia możliwość przeprowadzenia z nimi badania ankietowego na podobnych zasadach, jak ma to miejsce w przypadku pacjentów/klientów aptek. Dobre firmy oferujące badania rynku medycznego dysponują własnymi sposobami dotarcia do grup trudnodostępnych, do których należą wspomniane grupy.

Rynek dóbr szybkozbywalnych

Dział Badawczy

Rynek dóbr szybkozbywalnych należy do przestrzeni niezwykle wręcz zatłoczonych. W natłoku marek i produktów niezwykle trudno wybić się z anonimowości. Niektórym jednak się do udaje – ton nadają tej branży duże koncerny, których wspólną cechą jest zwykle umiejętność odpowiedniego przewidywania i lansowania swoich produktów. Znakomitą strategią marki jest na przykład unikalny produkt, stający się ostatecznie nazwą użytkową całej generacji produktów. Proces ten zilustrować można choćby na przykładzie niemowlęcych obiadków w słoiczku – które większość z nas przywykła nazywać po prostu gerberkami, bez względu na to, od jakiego producenta pochodzi rzeczywisty egzemplarz słoiczkowego dania. Inna fantastyczna strategia ma związek ze spójną kolorystyką, jak w przypadku produktów Nivea, gdzie kolor (granat o charakterystycznym natężeniu) stał się właściwie synonimem marki. Poszukując swojej drogi w tłocznym świecie producentów FMCG warto skorzystać z usług licencjonowanego przewodnika.

Przewodnik

Doświadczonymi przewodnikami z pewnością można nazwać członków zespołu badawczego firm wykonujących badania marketingowe FMCG. Tego typu realizacje pozwalają znakomicie poznać sytuację, a najczęściej także zagłębić się w fascynujący świat znaków, przekonań i wartości, którego kreatorami są specjaliści od sztuki sprzedaży. Oprócz rozpoznania wśród strategii konkurencyjnych badania rynku FMCG pozwalają zapoznać się z przekonaniami klientów, którzy stanowią najwiarygodniejszy miernik jakości elementów strategii sprzedażowej i kampanii reklamowych firm. Grupa targetowa sama chętnie poddaje pomysły ulepszeń, analizuje też jak powstają odczucia względem produktu, logotypu czy opakowania – rozmowy z doświadczonym badaczem w roli moderatora spotkań to najlepszy sposób na zapoznanie się z klientami i ich opiniami.

Metodologia

Wspomniane wyżej jakościowe metody badań marketingowych FMCG uzupełnić można zarówno analizą desk research, jak i badaniem ilościowym, które będzie miało charakter weryfikujący w stosunku do danych zebranych w trakcie wywiadów pogłębionych. Rozsądnie jest zlecać tego typu realizacje firmom mogącym wykazać się doświadczeniem w prowadzeniu badań rynku FMCG. Nabyta dotychczas wiedza pozwoli na przewidywanie niebezpieczeństw i bezpieczną nawigację w powodzi anonimowych i nieanonimowych marek i produktów konkurencji. Najlepiej, gdyby agencja, której planujemy zlecić planowane badania rynku FMCG potrafiła wskazań w swoim dorobku realizacje usług badawczych o podobnej tematyce.

Nowoczesna strategia

Dzięki dobrze zainwestowanemu zaufaniu firma zyska solidną podstawę dla budowania własnego wizerunku w odwołaniu do wartości i potrzeb zdiagnozowanych u docelowej grupy klientów. Strategia marketingowa skonstruowana nie tylko w oparciu o jego opinię, ale i we współpracy z klientem to nowoczesny sposób tworzenia bliskiej relacji – ten trend wciąż zyskuje na popularności, podobnie jak badania rynku FMCG i innych branż, którym na sercu leży dobry kontakt z klientem.

Diagnostyka w przedsiębiorstwie

Dział Badawczy

Do najpowszechniejszych sposobów pozyskania wiarygodnych informacji na temat funkcjonowania przedsiębiorstwa należą badania satysfakcji. Ankietowane w nich osoby to zwykle pracownicy firmy oraz jej klienci – dzięki ich wypowiedziom kierownictwo uzyskuje stosunkowo dokładny ogląd rzeczywistej sytuacji przedsiębiorstwa, wraz ze zidentyfikowanymi tą drogą niedociągnięciami, które mogły by umknąć wizytatorowi. Codzienne doświadczenie wspomnianych grup pozwala cenić wyżej informacje pozyskane bezpośrednio od nich. Warto wspomnieć, że istnieje także inny, nie tak oczywisty pozytywny aspekt badań opinii – jest to aspekt psychologiczny. Oceniając poszczególne aspekty, pod kątem których badane jest przedsiębiorstwo, badani nie są zwykle skłonni udzielać negatywnych ocen w nieprzemyślany sposób. Oceniwszy poszczególne aspekty stosunkowo wysoko, zyskują pozytywny całościowy obraz przedsiębiorstwa – choć niekoniecznie tak by je ocenili, gdyby dokonywali wyłącznie oceny całościowej.

Medycyna…?

Powyższy opis stosuje się do podmiotów każdej branży – w tym również do służby zdrowia. Oprócz wspomnianych korzyści w postaci skutecznej diagnozy stanu jednostki, czy przywracania wiary w pozytywny charakter podmiotów medycznych i zaprzeczanie negatywnemu stereotypowi, korzyścią istotną dla jednostek służby zdrowia, która płynie z prowadzenia badań opinii pacjentów (którzy są właściwie klientami służby zdrowia) jest możliwość uzyskania ministerialnej akredytacji. Perspektywa ta jest najistotniejszym powodem wprowadzenia ankiet pacjentów w podmiotach medycznych. Badanie ankietowe pacjentów odbywa się wówczas przy pomocy kwestionariusza opracowanego w oparciu o wytyczne, wskazówki i dobre praktyki zawarte w ministerialnym rozporządzeniu o standardach świadczeń. Ankietowani mają możliwość wyrażenia swojej opinii odnośnie realizacji wspomnianych standardów, a ich odpowiedzi po zakodowaniu i przeprowadzeniu testów i analiz statystycznych staną się podstawą raportu, oceniającego placówkę.

Akredytacja ministerialna

Ankietyzacja pacjentów może być prowadzona przez jednostkę służby zdrowia samodzielnie, bądź też może zostać zlecona zewnętrznej firmie badawczej. W przypadku realizacji badania przez podmiot medyczny najczęściej dąży się do takiego przeprowadzenia badań ankietowych pacjentów szpitala czy przychodni, aby wzięli w nich udział wszyscy korzystający z usług medycznych danej jednostki. Nie jest to jednak ani konieczne, ani nawet poprawne z metodologicznego punktu widzenia – badanie powinno zostać przeprowadzone nie na jak największej grupie, lecz na stosunkowo niewielkiej próbie reprezentatywnej, która odzwierciedla rzeczywistą strukturę całej badanej populacji. Aby jednak właściwie dobrać reprezentatywną próbę pacjentów, której odpowiedzi można będzie uogólnić jako charakterystyczne dla badanej populacji, trzeba dysponować stosowną wiedzą w zakresie badań społecznych. Jest to jeden z dwóch istotnych powodów, dla których warto rozważyć zaangażowanie zewnętrznej agencji badawczej.

Najlepsza metoda

Drugi powód w zasadzie łączy się z pierwszym, ponieważ daje podobny efekt – obniża koszty badania. Chodzi o technikę prowadzenia badań, która może opierać się na papierowej lub elektronicznej wersji kwestionariusza badawczego. Ankietyzacja może odbywać się więc albo przy udziale ankietera, który może kontaktować się z badanym w jego domu lub w innej lokalizacji, możliwy jest także internetowy kontakt z badanymi – za pośrednictwem strony lub poczty e-mail, kiedy po kliknięciu link respondenci zostaną skierowani do interaktywnego kwestionariusza ankiety. Ostatnią wersją jest natomiast kontakt telefoniczny za pośrednictwem specjalistycznego oprogramowania komputerowego, które pozwala na jednoczesne z pozyskiwaniem odpowiedzi rejestrowanie i kodowanie informacji, dzięki czemu są one gotowe do analiz statystycznych natychmiast po zakończeniu badania telefonicznego. Dodatkowo w ten sposób najłatwiej uzyskać ankiety w całości wypełnione – rośnie zatem response rate, niski w przypadku zarówno ankiet papierowych, jak i ich wersji internetowych w badaniach satysfakcji pacjentów.

Tajemniczy klient – stawianie na jakość

Dział Badawczy, Dział marketingowy

Jedną z technik badawczych, które powinny być wykorzystywane częściej w badanich rynku i badaniach marketingowych powinien być tajemniczy klient. Jest to technika nieodzowna w badaniu obszarów, gdzie następuje kontakt pracowników firmy z klientami. Niezależnie od tego, czy jest to firma usługowa, czy produkcyjna. Mogą to być działy obsługi klienta, sprzedaży, reklamacji, infolinii, czy marketingu. Jest to jednak stosunkowo droga i czasochłonna technika. Warto jednak zainwestować w nią środki, ponieważ dzięki wynikom tego badania można podnieść jakość obsługi klienta, dostosować politykę informacyjną do zmieniających się potrzeb klientów, zwiększyć skuteczność kampanii marketingowej. Tak wymagające badanie, jak mystery shopping, musi być przeprowadzone przez profesjonalistów, a więc dysponującą doświadczonym zespołem agencję badawczą.

Od czego zacząć

Po decyzji o przeprowadzeniu badania, następują prace koncepcyjne. Trzeba wybrać obszary, jakie chcemy poddać procesowi badania, zdecydować, czy ma być to proste badanie wielu placówek, czy też pogłębione badanie losowo wybranej, niewielkiej liczby punktów, opracować scenariusz wizyty tajemniczego klienta. Rzetelność i wiarygodność badania zależy bowiem nie tylko od jakości usług agencji badawczej, której zlecimy projekt, ale też od tego pierwszego etapu. Jeśli chcielibyśmy zbadać zbyt szeroki zakres obsługi klienta, możemy „spalić” wizytę tajemniczego klienta, który będzie zmuszony spędzić w niej więcej czasu i zadać więcej pytań.

Na kogo postawić

Oprócz sprzętu, takiego jak ukryta kamera, dyktafon, tablet lub smartfon, podstawą wizyty są umiejętności i kompetencje audytora. Profesjonalne agencje badawcze inwestują w rozwój swoich tajemniczych klientów, zapewniając im wsparcie merytoryczne, techniczne, a także cykl szkoleń i kursów. Dodatkowo, przed rozpoczęciem konkretnego projektu badawczego audytorzy przechodzą krótkie szkolenie na jego temat. Audytor to nie ankieter. Wymaga się od niego dużo więcej. Musi być obeznany ze sprzętem elektronicznym, który ma obsługiwać, musi mieć dobrą pamięć, być spostrzegawczy, pewny siebie, mieć zdolności aktorskie. Nie może wzbudzić podejrzeń pracowników, z którymi rozmawia. Cały proces wizyty ma wyglądać naturalnie. Dlatego ważne są też takie sprawy, jak ubiór, słownictwo, sposób prowadzenia rozmowy.

Krok po kroku

Wizyta audytora przebiega według określonego, skonsultowanego z firmą schematu. Scenariusz jest z góry narzucony tajemniczemu klientowi, podobnie jak raport, w którym umieszcza swoje oceny i ewentualne uwagi. Standaryzacja procesu zapewnia niemal natychmiastowy dostęp do wyników badania danej placówki, a następnie całej sieci. Umożliwia też benchmarking, a więc porównywanie placówki na tle wszystkich przebadanych punktów.

Useful information about market research in Poland

Dział Badawczy, Dział marketingowy

In Fast Moving Consumer Goods (FMCG) branch you can find articles of daily use, such as groceries, domestic detergents, cosmetics. It is, as you may see from its definition – fast moving. What does it mean? Well, high demand, market flexibility, low manufacture cost and bulk selling. It is not so simple, may you think, and you are right. Because this branch is characterized by very high level of competitiveness. This is perfectly understandable, when you consider, that in every shop every client has a choice of many brands. The company do not have secured market for its products, because of many competitors. Such market needs additional costs of advertising operations. It is essential to conduct market research Poland. Its results may help in sales department, customer service department, marketing department.

What you can find out

As has already been mentioned, FMCG branch covers such products, as groceries, domestic detergents, cosmetics. As you know, when you buy those products, you are rather loyal. Only few things can change your habits. Such things, like change of prices, change of packaging, change of place on the shelf, change of brand, effective marketing campaign. You expect from the producer, that does not trouble you, as a customer, with such changes. It means that the producer should take care of products prices, quality, advertisements, media activity, distribution channels. As a loyal client you expect those things.
So, a process of releasing a new product on the market, on which customers does not like novelty and maintain leadership position of previous products, it is necessary to conduct market research in Poland. It is time-absorbing and costliness, but it works. Results of research projects provide company data essential to develop effective development strategy. Everything begins from the conception of research project. This include such fields, as product, which company wants to research, target groups, sale prices, marketing strategies, distribution channels, advertising efficiency and many more. It means consumer insights, sensory testing in case of groceries, product concepts and prototypes research, advertising concept testing (storyboards/stillomatics), quantitative sensory testing (such as Central Location Test), advertising campaigns tracking, segmentation research, measurements of products presence in the media, including social media.

What to use

Generally, in market research, you can find quantitative and qualitative research, but mainly market research companies use qualitative research. On the one hand this is more exploratory, on the other hand it is relatively expensive and long-lasting. About techniques of this research, there are three man techniques: IDI interviews (individual), FGI interviews (groups), Mystery Client.

Decydujące znaczenie badań marketingowych i badań rynku

Dział Badawczy

W odniesieniu sukcesu przez firmy z branży farmaceutycznej i medycznej decydujące może okazać się prowadzenie badań marketingowych i badań rynku. Dzięki nim można pozyskać kluczowe dane na temat skuteczności dotychczasowych działań firmy a także możliwości jej rozwoju. Czytaj więcej ›

Prosta zmiana sposobu prowadzenia dokumentacji medycznej

Dział bazodanowy, Dział marketingowy

Często niepotrzebnie boimy się zmian, bo ich następstwa – choć niewiadome – często są pozytywne. Niektórzy sądzą, że wszystko tak naprawdę jest kwestią podejścia, bo każda zmiana ma w sobie zarówno pozytywne, jak i negatywne aspekty. W 2017 roku zmieni się sposób prowadzenia dokumentacji medycznej – z Medfile ta zmiana będzie lepsza!

Oprogramowanie Medfile to elektroniczna dokumentacja medyczna – rozwiązanie stworzone w firmie Biostat, od lat współpracującej z klientami z branży medycznej, jest propozycją wspierającą pracę podmiotów medycznych – zarówno prywatnych gabinetów jak i dużych przychodni.

Dzięki pracy w chmurze, oprogramowanie zawsze aktualizowane jest do najnowszej wersji. Umożliwia tworzenie i gromadzenie danych, umawianie wizyt, a także przygotowywanie druku recept czy skierowań, wspierając w ten sposób pracę rejestratorów medycznych oraz lekarzy. Dzięki wielodostępowi Medfile może być użytkowany zarówno przez wyżej wymienionych, jak i księgowych, czy pielęgniarek. Ciekawą innowację stanowić będzie z pewnością możliwość załączenia pliku graficznego (zdjęcia) do elektronicznej dokumentacji medycznej pacjenta, prowadzonej przy pomocy Medfile.

Zalety Medfile

Mimo, że niektóre funkcje aplikacji do prowadzenia elektronicznej dokumentacji medycznej różnią się w zależności od dostarczyciela oprogramowania istnieją pewne obiektywne wymogi, które musi spełniać każdy system do EDM. Przede wszystkim chodzi o aspekty związane z bezpieczeństwem – dostęp do dokumentacji mogą posiadać jedynie osoby do tego uprawnione, dlatego ważny element stanowią zabezpieczenia weryfikacyjne. Należy także zadbać o bezpieczeństwo samych danych, które w przypadku awarii sprzętu komputerowego mogłyby zostać utracone. Oba te aspekty wzięto pod uwagę przy tworzeniu Medfile – oprogramowanie posiada zabezpieczenia weryfikacyjne o wysokim poziomie bezpieczeństwa, a funkcja automatycznego tworzenia kopii zapasowej na serwerze pozwala na zewnętrzne przechowywanie danych, co zapobiegnie ich utracie w razie awarii.

Oprogramowanie do prowadzenia elektronicznej dokumentacji medycznej powinno także rejestrować historię zmian wraz z informacją o autorze wprowadzonych zmian. Oprócz tego ważna jest możliwość generowania dokumentacji do wydruku, w postaci pisemnej.

Zmiana formy prowadzenia dokumentacji medycznej z pewnością ma walory ekologiczne, pozwala także na mniejsze zużycie przestrzeni – i oczywiście umożliwia dostęp do dokumentacji bez konieczności ciągłego jej przenoszenia. Pacjenci z pewnością docenią zmniejszoną ingerencję osób trzecich w przebieg wizyty w gabinecie lekarza.

Z dotychczasowej praktyki jednostek medycznych, które już zdecydowały się na wprowadzenie elektronicznej dokumentacji medycznej wiadomo, że na pełne „przestawienie się” placówki z papieru na komputery potrzeba około roku czasu. Wielu obawia się, że nagłe wprowadzenie e-dokumentacji w 2017 roku sparaliżuje jednostki medyczne na jakiś czas, co z pewnością wpłynęłoby niekorzystnie na ich wizerunek. Żeby tego uniknąć, warto rozważyć stopniowe wprowadzanie digitalizacji danych, tak, aby konieczność zmian nie była drastycznym przeżyciem ani dla placówki, ani dla pacjentów.

Przystępność badań rynku

Dział Badawczy

Potrzeba prowadzenia badań marketingowych, w tym w szczególności badań rynku jest dla większości przedsiębiorców oczywista. Nie trzeba ich do tego przekonywać. Opinia publiczna również zdaje sobie sprawę z istnienia takich badań, przecież niejeden klient już się z nimi osobiście zetknął, występując w roli respondenta. Ale badania rynku mogą być przystępne nie tylko dla ankietowanego. Mogą być łatwe i przyjazne dla przedsiębiorcy i ankietera. Wystarczy odpowiednie podejście.

Najlepsze podejście

Występując w roli badanego wyraża się zgodę na udział w ankiecie, czy w wywiadzie i tym samym zgadza się udostępnić swój czas, swoją wiedzę i swoje opinie ankieterowi. Wymaga to wysiłku, ale tak naprawdę nieznacznego. W związku z tym, że w badaniu bierze udział liczna grupa (w zależności od tego, czy są to badania jakościowe czy ilościowe, czy jest to badanie lokalne, regionalne, ogólnopolskie, różne są te liczebności), jeden respondent nie jest zanadto obciążony. Inaczej sprawa wygląda w przypadku samego zlecającego wykonanie badania. Musi on podjąć ważne decyzje, od których zależy kształt projektu. Zdarza się, że już na samym początku popełnione zostają błędy, których stosunkowo łatwo uniknąć. Podstawowym jest lista kwestii, jakie chce się zbadać. To nie jest tak, że organizując badanie raz na dziesięć lat należy pytać klientów o wszystko. Absolutnie nie. Jak zatem uniknąć tego błędu? Organizując badania regularnie i to stosunkowo często, np. raz do roku. Ponadto należy ograniczyć listę problemów do tych naprawdę najistotniejszych. Tak, aby zlecając przeprowadzenie analizy agencji badawczej być pewnym, że powstanie krótki kwestionariusz, możliwy do przyjęcia przez klientów. Innym błędem jest wybranie najtańszej oferty zaproponowanej przez firmy badające rynek. Najtańsze nie oznacza najlepsze, o czym wielokrotnie przekonują się konsumenci. Należy zatem wziąć pod uwagę to, jak często zamierza się przeprowadzać badania i to, jakie kwestie mają zostać poruszone i na tej podstawie spróbować określić jaka oferta spełnia warunki najlepiej. Ostatnim problemem jest to, czy nie przeprowadzić takich badań siłami pracowników firmy. Obecnie dostępne są na rynku programy badawcze, które są tak intuicyjne i przyjazne dla użytkownika, że właściwie można nawet bez doświadczenia przystąpić do budowy kwestionariusza i realizacji badania CAWI (internetowe badanie), CAPI (tradycyjne, ale wspomagane komputerowo), czy CATI (telefoniczne).

Zakres badań

W zakres badania rynku, o czym wspomniano, wchodzi szeroki zasób kwestii tematycznych. Można zatem wykonać badania segmentacji rynku, struktury rynku, konkurencji na rynku, badania dla konkretnych branż, np. market research dla branży farmaceutycznej. W zakresie badania klienta można analizować wartość klienta, opinie o produktach, o marce, o promocji i reklamie. W ramach badania produktu można prognozować wielkość sprzedaży, analizować opakowania, nazwy, logotypy, reklamy, czy wyznaczać koszyk oczekiwanych produktów. A to tylko niewielki, przykładowy przegląd tego, co oferują badania rynku.

Możliwości oprogramowania do CATI

Dział Badawczy, Dział bazodanowy

Badania, jakie można przeprowadzić metodą CATI otwierają liczne możliwości:

  • szybkie dotarcie do grup docelowych,
  • skuteczne badania marketingowe (w zakresie znajomości i przywiązania do marki, skuteczności kampanii reklamowej, a także określenia docelowego rynku zbytu),
  • zbadanie opinii mieszkańców na różne tematy (społeczne, polityczne, ekonomiczne),
  • określenie poziomu zadowolenia mieszkańców z władz, instytucji publicznych,
  • zdiagnozowanie problemów społecznych,
  • zbadanie satysfakcji, opinii i lojalności klientów, pracowników itp.,
  • wskazanie miejsc i kroków, które należy podjąć, aby usprawnić funkcjonowanie przedsiębiorstwa,
  • sporządzenie profilu klienta,
  • wskazanie wad i zalet badanego produktu.

Własne studio badawcze?

Czy wiedziałeś, że nie musisz zlecać badania firmie o profilu badawczym? Tego typu badanie możesz wykonać samodzielnie. Potrzebny okaże się komputer z zestawem słuchawkowym i dostępem do Internetu oraz odpowiednie oprogramowanie do CATI, którego licencję można zakpić od niedawna w internetowej ofercie niektórych firm. Własne studio CATI to szybsze i tańsze badania!

Wybór odpowiedniego oprogramowania do CATI

Rozważając skorzystanie z oferty oprogramowania do CATI warto wziąć pod uwagę bezpieczeństwo. System powinien być wyposażony w mechanizmy zabezpieczające przed utratą danych – na przykład poprzez automatyczne tworzenie kopii zapasowych (zarówno baz danych jak i samych formularzy) na zewnętrznym serwerze. Istotne pod względem bezpieczeństwa jest także wsparcie techniczno-merytoryczne, jakie zapewniać powinien dostawca oprogramowania, niezależnie od wbudowanych narzędzi pomocy interaktywnej.

Użytkowanie systemu badawczego powinno umożliwiać bieżące wykrywanie oraz reagowanie na błędy wykryte w czasie tworzenia formularza ankiety. Dlatego istotną częścią oprogramowania do CATI jest moduł tworzenia i testowania logiki ankiety (przejść pomiędzy pytaniami), dzięki któremu zaprojektować można formularze o różnorakim stopniu skomplikowania, włącznie z takimi, w których odpowiedź na jedno pytanie determinuje pojawienie się (lub nie) następnych. Niektóre systemy umożliwiają nawet wstawianie części multimedialnych do ankiet.

Innym ciekawym modułem jest moduł analizy próby, automatycznie zatrzymujący badania, w przypadku osiągnięcia próby o zadanych parametrach. Warto zwrócić też uwagę na zgodność preferowanego oprogramowania do CATI z popularnymi przeglądarkami internetowymi i możliwość zapisu uzyskanych danych w znanym nam formacie. Intuicyjny i przyjazny użytkownikowi charakter interfejsu także stanowi ważny aspekt oferty tego typu oprogramowania.

Medyczne bazy danych

Bez kategorii

Oferujemy także profesjonalnie przygotowane bazy aptek, które podobnie jak bazy lekarzy swoje zastosowanie znajdują głównie w przemyśle farmaceutycznym, gdzie służą jako podstawa przy budowaniu kanałów dystrybucji nowych lekarstw i medykamentów. Jest to więc drugie z najważniejszych narzędzi menadżera (tuż po aplikacjach dedykowanych) w przemyśle farmaceutycznym, dzięki któremu może on wydajnie zarządzać całym przedsiębiorstwem i zapewniać sprzedaż na odpowiednio wysokim poziomie.

Musimy tutaj także podkreślić, iż tworzone przez nas bazy aptek zawierają zawsze wszystkie najważniejsze, szczegółowe informacje na temat poszczególnych placówek, dzięki czemu menadżerowie dostają do ręki w pełni profesjonalne narzędzia, które w połączeniu z bazami lekarzy i oprogramowaniem dedykowanym będą tutaj podstawą w procesach decyzyjnych w przedsiębiorstwach farmaceutycznych. Wartym naszej uwagi jest także fakt tego, iż podobnie jak w przypadku baz lekarzy gwarantujemy tutaj bezpłatne dwuletnie aktualizacje każdej sprzedanej bazy aptek.

Zapraszamy do naszego sklepu online, gdzie zajmujemy się dystrybucją konkretnych, gotowych już baz danych. Przede wszystkim będą to profesjonalnie przygotowane bazy medyczne aczkolwiek znajdują się w naszej ofercie także inne bazy danych, a w szczególnych sytuacjach na życzenie klientów jesteśmy w stanie przeprowadzić odpowiednie badania które maja na celu budowę zupełnie nowej bazy danych, a co więcej będziemy mogli zagwarantować państwu odpowiednie bezpieczeństwo jeśli chodzi o poprawność informacji zawartych w naszych bazach danych, bowiem wszystkie dane są tutaj weryfikowane telefonicznie przez nasz call center, co tylko dodatkowo podnosi wartość dystrybuowanych przez nas baz danych.